Tuesday, May 8, 2012

Resepi 1: Shake Choc Enak Herbalife

Ok..ini adalah resepi pertama daripada chef akak comel..ni aku reka sendiri..kalau nak guna shake herbalife pun boleh..nak guna benda lain pun boleh up to u la..dah kata aku ni ahli..jadi aku gunalah produk herbalife ni..lagipun banyak perasa..

Aim aku ialah untuk kurangkan berat badan dan mengamalkan diet atkien so aku dalam process nak avoid carbo..susah tau tak nak makan nasi ni..tapi aper nak buat..inilah kena buat kalau nak kurangkan lemak & kalori dalam badan..jadi aku mengamalkan minum shake ini untuk sarapan & makan malam..tengah hari tadi aku makan sayur pucuk ubi & kuah kacang..ala-ala kampung gitu..pelik ek..kenapa makan pucuk ubi..sbb tu je sayur yang ader..=p..kalau nak ikut diet atkien..korang search la web mana-mana..

Untuk pengetahuan korang..herbalife ini hanya makan tambahan yang mempunyai nutrisi lengkap..bila dah minum shake ni dan berdiet (ikut suka diet apa korang nak)..korang janganlah makan berat..sebab kalori dia dah cukup dah..nanti kalau makan lagi..maksudnya bertambahlah kalori korang..ingat untuk kurangkan berat badan..mestilah mengurangkan kalori & meningkatkan aktiviti metabolisma badan..
jadi buatlah senaman sikit..tapi aku tak bersenam..hanya minum teamix herbalife..ntah boleh turun ke tak berat badan ni..tapi apa-apa pun..kawal intake kalori anda!

Ok Resepi ni sebenarnya untuk sorang makan..sebab sukatan herbalife tu untuk seorang makan..tetapi sebab nak jimat aku buat untuk 2org makan..ok kenyang juga..sbb aku minum semua..huhu..

-300ml air suhu biasa
-epal merah sebiji
-Formula 3 (protein) 1 scope
-Formula 2 (Choc) 2 scope
-Serbuk susu soya(brand apa2) 1 scope


Method:
Campur semua dan blend..boleh dapat 2 gelas..

tapi dua-dua gelas aku minum..sebab aku buat untuk dinner je..sarapan aku tak sempat makan..ini sikap x elok..huhu..



No comments:

Post a Comment